Az igazság pillanatai

Hogyan lesz látogatóból vásárló?

zmot
Mi is az Az igazság pillanata?

Az igazság pillanata (MOT, Moment of truth) a marketing fogalmai között azt a pillanatot jelenti, amikor a vásárló/felhasználó először kerül fizikai kapcsolatba egy márkanévvel, termékkel vagy szolgáltatással, és arról valamilyen benyomás alakul ki benne. Először 2005-ben A. G. Lafley, a Procter & Gamble cég elnöke és CEO-ja tett említést két "igazság pillanatáról". A többi ezt követően keletkezett, egészen a Google agytrösztjei által 2001-ben utólag megalapozott nulladik pillanatig. 

Ez a cikk azért jött létre, hogy bemutassa, hogy a weboldalaknak mekkora jelentőségük van egy vállalkozás életében. És egyáltalán nem mindegy, hogy weboldalunk milyen minőségben mutatja be szolgáltatásainkat.

ergonómia

Az igazság pillanatai 

Az igazság első pillanata (FMOT, First moment of truth)
Amikor egy vásárló először találkozik egy termékkel vagy szolgáltatással. Az első 3-7 másodperc közötti időszakban van lehetősége az értékesítőnek arra, hogy az érdeklődőt vásárlóvá formálja. 
Ide tartozik az is amikor például belépünk egy üzletbe (még nem találkoztunk a keresett termékkel) azonnal olyan benyomás ér, ami nagy mértékben hozzájárul ahhoz a döntésünkhöz, hogy fogunk-e ott vásárolni máskor is vagy ez volt az első és utolsó alkalom, hogy bementünk oda. Ha mondjuk kellemetlen szag van éppen, vagy kiégett égők miatt rossz a világítás esetleg olyan zene szól, amit amúgy utálunk. Ezek elvileg független körülmények attól, hogy egyébként a keresett portékát megvegyük, mégis a pozitív vagy negatív benyomás felbecsülhetetlen erővel bír.

Az igazság második pillanata (SMOT, Second moment of truth)
Amikor a vásárló megveszi a terméket, és megtapasztalja annak minőségét a márka általi ígéret tükrében. Több második pillanat is lehet a használat alatt, amelyek tovább mélyítik a vásárló tapasztalatait, és kialakítják a véleményét a termékről vagy szolgáltatásról.
Az igazság harmadik pillanata (TMOT, Third moment of truth)
Amikor a vásárló készen áll arra, hogy megossza a tapasztalatait a világgal, elmondja a benyomásait, és a terméket vagy szolgáltatást ajánlja vagy eltanácsoljon tőle, akár szóban, akár a közösségi hálózatokban. 

Iratkozz fel Hírlevelünkre!

Értesülj az újdonságokról és az online világ híreiről

Az igazság nulladik pillanata

ZMOT, Zero moment of truth

A Google fogalomtárában 2001-ben megjelent igazságpillanat, amely arra utal, amikor a majdani vásárló először megpillantja egy online felületen a terméket vagy szolgáltatást, de még nem tesz semmit azért, hogy megszerezhesse. Tipikus példa erre a termék tesztjeinek és összehasonlító elemzésének keresése egy jövőbeli döntés előkészítése érdekében. Ilyenkor minél szerteágazóbb megjelenésre van szükség ahhoz, hogy a vásárló (a saját nyelvén) tájékozódhasson.

Az igazság aktuális pillanata (Actual moment of truth)
Amit Sharma, a Narvar alapítója és CEO-ja fedezte fel és fogalmazta meg ezt a pillanatot, amely eddig keltette fel a marketing kutatóinak figyelmét.[4] Ez pedig az online vásárlás után kezdődik, és egészen addig tart, ameddig a vásárló kézhez nem kapja a termékét vagy szolgáltatását.


© 2010 Minden jog fenntartva
Cookie és Adatvédelmi tájékoztató