Online megjelenés támogatásához,
kis- és középvállalkozások számára
Egyeztetés
A vállalat arculatát meg kell ismerni, amihez aztán a LOGO ileszkedik.
Ezen túlmenően pedig szükséges megismernünk az esetleg már kialakult igényeket, melyre verzió(ka)t építhetünk. Elképzelhető, hogy vannak szimpatikus motívumok, színvilág amely a céghez közel áll, ami a grafikusnak támpontot adhat a tervezés során.
Versenytársak vizsgálata
El kell kerülni, hogy a legkisebb mértékben is hasonló hangulatú, kinézetű vagy más módon összekeverhető legyen más LOGO-kal, különösen a versenytársakéval. Mivel a versenytársak hasonló vagy azonos termékkörrel vagy szolgáltatással vannak jelen a piacon, így különös gondot kell fordítani az egyediségre.
Prezentáció
Az első verziókat személyesen prezentáljuk a Megrendelőnek. A személyes prezentációra azért van szükség, hogy a grafikus első kézből kapjon őszinte visszajelzéseket, illetve a további verziók módosítását és ötleteket párbeszéd formájában gyorsabban lehet megvalósítani, mint egy napokig húzódó email levelezés következtében.
A korrektúraköröknél tapasztalataink szerint már nincs szükség a személyes egyeztetésre, hiszen ott az apróbb módosítással kapcsolatos kérések már tömörebben, konkrétabban megfogalmazhatóak.
Értesüljön az újdonságokról és az online világ híreiről
Színes kavalkád:
Az emberi agy minden nap sok ezer információt fogad be és dolgoz fel. A túl sok szín megterheli a memóriánkat. A vállalatot azonosítani a színekkel komoly agyi tevékenység. 1 - 3 szín bőven elég, hogy kifejezzünk valamit. A pasztell színek kifinomultságról, művésziességről árulkodnak, a világos színek vidámságot, a sötét színek komolyságot rejtenek magukban. Ezek megfelelő kombinációja pedig a tudatalattira hatnak.
Piros - Akik a piros színt kedvelik energikusak, felszabadultak, nyitottak.
Sárga - A sárga szín növeli a jókedvet, optimizmust, fiatalságot áraszt.
Kék - A kék szín kedvelői általában a gyermekek és a fiatalok.
Zöld - A zöld színt az egészséggel, nyugalommal, a természettel és a pénzzel hozzuk összefüggésbe, de a kékhez hasonlóan a békét is szimbolizálja.
Narancssárga - A narancssárga fiatalos szín, ez a cselekvés, valamint a nagylelkűség színe is.
Lila - Ez a „legszexibb” szín.
Fekete - Egyszerre sugall eleganciát és ridegséget, erőt, merevséget, de más színekkel kombinálva csodát érhetünk el vele.
Szürke - A fekete és a fehér szín közötti átmenet, ami kompromisszumot jelent. A semlegesség, állandóság, komolyság, bölcsesség, azok a kifejezések, amik leginkább jellemzőek a színre.
Bonyolult forma:
Hasonlóan a színekhez itt is az egyszerű formák használata, ami célravezető. A lényeg, hogy akár távolról is könnyen felismerhető legyen vagy ha olyan környezetbe kerül, ahol sok egyéb információ is van. Érdekesség, hogy a hajlított vonalak inkább nőiességet sugallnak, míg az egyenes élek a mérnöki precizitásra, férfias vonásokra utalnak.
Sok a szöveg
Ha a vállalkozásunk nevét szeretnénk beilleszteni a logóba akkor azt legfeljebb úgy tegyük, ha van rövidített nevünk. Amennyiben szlogent választunk az különüljön el a logótól és legyen az is frappánsan rövid!