Mi az az ergonómia weboldalak esetében?

image billentyűzet gömb
Az ergonómia fontossága a weboldalak felépítésénél

Ahogy egy offline üzletbe is betérünk számtalan apró dolog határozza meg, hogy mit és mennyit fogunk vásárolni úgy a weboldalak felépítésénél is fontos szerepe van, hogy mit hova helyezünk el.

Belegondolt már abba, hogy miért pakolják tele a kassza közeli területet apróságokkal?
Vagy miért van a boros polcok oszlopaira borosüveg nyitó esetleg boros ajándéktasak kihelyezve?
A kenyér miért van a bejárattól legtávolabbi helyen az üzletben?
Például a MédiaMarkt-ban a kávégépek közelében miért van kávé illat?
De az is fontos, hogy a különböző fő árucsoportok megfelelően ki legyenek táblázva a nagyobb szupermarketekben.
Ezek mind befolyásolják, sőt segítik az értékesítést.
Ugyanígy a weboldalnak is segítenie kell a látogatónak az oldalon való tájékozódásban, hogy minél hamarabb kiderüljön a felhasználó számára, hogy jó helyen jár vagy sem.

8 másodperced van... leggyakrabban ennyi idő kell, hogy a látogató eldöntse érdemes-e az oldalon maradnia

Az első benyomás rendkívül fontos. Egy új látogató átlagosan 8 másodperc alatt eldönti, tetszik-e neki az oldal, megtalálja-e rajta az információt amiért jött. Ez a néhány másodperc ezért fontos. Mit lát az oldalon, milyen üzenetek jutnak el hozzá és a weboldalunk mennyire válik számára hitelessé
Egy jó látványterv nem csak a weboldal kialakításáért, hanem azért is felel, hogy a látogatóban jó benyomást, profizmust keltsen. A hitelesség elérése, a látogatóban felkeltett vágy és bizalom kiépítése szempontjából a látványterv döntő jelentőségű. Ne feledd, csupán 8 másodperced van, hogy bizonyítsd a látogatóknak: a legjobb helyen járnak!

ergonómia

Iratkozzon fel Hírlevelünkre!

Értesüljön az újdonságokról és az online világ híreiről


Néhány alapszabály, amit kötelező betartani, hogy a látogató kényelmesnek ítélje meg az oldalunkon való időtöltést

Jól olvasható tartalom
Megfelelő betűméret és stílus kiválasztásán sok minden múlik. Előnyösebb, ha talp nélküli betűtípust választunk.
Itt is megemlíthetem a mobilbarát megjelenést, de erről egy korábbi cikkemben itt olvashat.

Bizalmat erősítő információk elhelyezése
Az oldal üzemeltetőjének láblécben elhelyezett elérhetőségei vagy egy GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) menüpont illetve a több csatornás kapcsolatfelvétel lehetősége (e-mail, telefon, üzenetküldés, skype, messenger, stb.) is segít a bizalom építésében.

Letisztult megjelenés
Az emberek nem a csilli-villi oldalakat szeretik... azok a plázák, ahol a csillogást és a ragyogást szeretjük. Az online tér viszont információ alapú, tehát elvész a hasznos információ, ha azt százféle színnel és animációval próbáljuk a látogató elé tárni. Oké, ha gyerekeknek szóló oldalt üzemeltetünk talán megengedett a számtalan szín és mozgó részletek használata, de egyébként törekedni kell két domináns színhez és a megfelelő tartalomra.

Hatásos szöveg, tartalom
Próbáljuk meg kitalálni, hogy miért jött az oldalunkra a látogató és adjunk a kezébe megoldást. Nem olyan bonyolult ez, mert ha mondjuk egy pizzériát üzemeltetünk akkor vélhetően nem az olaszok étkezési szokásairól szeretne tájékozódni elsődlegesen a látogató, hanem arról, hogy milyen pizzák találhatók az étlepunkon, azok mennyire különlegesek (pl. vékony vagy vastag tésztás esetleg van glutén mentes vagy van sajt a tészta peremében) de az is érdekelheti, hogy milyen gyors a kiszállítás vagy hogy mennyibe kerül az étel. Ebben az esetben étvágyat kell keltenünk (vagy fokoznunk) és máris megvettük magunknak a látogatót.

A megoldás megtalálása
Nem a cég bemutatásán van a hangsúly. Nem is azon, hogy hányan dolgoznak a cégnél. Sőt elárulom, hogy gyakran nem is az ár a legfontosabb, amiért felkereste a felhasználó az oldalunkat.
Milyen megoldásokat nyújthat egy vállalkozás?
- Milyen közel van a felhasználótól a vállalkozás? (lehet nincs kocsija)
- Milyen széles termékkínálatból tud választani? (a legritkábban szeretünk EGY termék közül választani)
- Van-e készleten, amit keres? (ha nincs akkor milyen gyorsan tudják beszerezni)
- Milyen gyorsan oldják meg a problémát? (fodrásznál van-e időpont holnapra)
- Milyen kiegészítő szolgáltatások közül lehet választani? (részletre vásárlás, extra gyors kiszállítás, diszkrét csomagolás, stb.)
Ezekről célszerű minél előbb tájékoztatni a látogatót. Diszkréten, tömören.




© 2010 Minden jog fenntartva
Cookie és Adatvédelmi tájékoztató