Google Ads tanfolyam


Kampány létrehozása

google ads
Szóval készen állsz, hogy a Google-on hirdess!

Ehhez pedig a legjobb helyen vagy.
Tudjuk, hogy elsőre bonyolultnak tűnhet. Ezért szeretnénk segíteni.

Mielőtt elkezdenénk nézzük meg mik azok a keresési hirdetések.
Tegyük fel, hogy Neked virágüzleted van.
Minden egyes pillanatban van valaki, aki éppen a Google segítségével keresi azt, amit a Te vállalkozásod kínál.
Éppen beírják a keresési lekérdezést a Google keresőmezőbe...

adwords

Hűha! Valaki elég gyors megoldást keres! Megvan tehát a probléma.
Valakinek gyorsan vörös rózsákra van szüksége! A Google pedig tudja a megoldást: a Te vállalkozásod.
Hogyan kapcsolódik össze a kettő, hogy a rózsák időben megérkezzenek?
Lássuk a keresési találatokat. 
- Először is vannak organikus keresési találatok. Ezek egyeznek a kereséssel, de nem fizetett hirdetések.
- Aztán itt vannak a keresési hirdetések. Ezek általában az organikus találatok felett jelennek meg és a kereséssel egyező hasznos információkat tartalmaznak.

adwords

Biztosan láttál már ilyet. Egy kis "Hirdetés" címke található rajtuk.
"Mi értelme van a keresési hirdetéseknek?" - teheted fel a kérdést. Nos, ezek segítenek az olyan vállalkozásoknak, mint amilyen a Tiéd is, hogy kitűnjenek a keresési találatok közül és a kereső személyek észrevegyék őket.
Így ha a Te vállalkozásod meg tudja oldani a problémát egy gyors virág kiszállítással, akkor Te szeretnél megjelenni a Google hirdetések között. De ez csak a nagy utazás első lépése.

Ezen a tanfolyamon lépésről lépésre végigvezetünk a folyamat egészén.
Megtanulhatod hogyan kell kampányt létrehozni, a megfelelő kulcsszavakat megtalálni, megragadó szöveges hirdetéseket írni, céljaidat nyomon követni és a teljesítményadatokat áttekinteni.

Mielőtt belevágnánk szükséged lesz egy Google Ads fiókra.
Ha még nem rendelkezel Google Ads fiókkal a ads.google.com webhelyen létrehozhatsz egyet most.
Ha megnyitottad a fiókodat jöhet a következő lépés.

ISMERD MEG AZ ÁRAINKAT

Természetesen kérhetsz egyedi árajánlatot is elképzeléseid megvalósításához

KAMPÁNY LÉTREHOZÁSA

Hozzuk létre az első kampányodat együtt! Kattints a + gombra a kampány oldalán!

adwords

1. lépés: Adj célt a keresési kampányodnak. Legyen például a webhelyforgalom.

kampány célok

A konverziós célok beállításával később - a konverziók oldalon - foglalkozunk.
2. lépés: Válassz ki egy kampány típust. Most legyen a "Keresés" lehetőség. Ez azt jelenti, hogy hirdetésed a Google keresési eredményeiben is megjelennek.

kampány típus google ads

Lépj tovább és írd be a vállalkozás webhelyét.

google ads website

3. lépés: Ideje nevet adni a kampánynak.
Lehetséges, hogy több kampányt fogsz futtatni, ezért próbálj meg erősen leíró nevet választani.

adwords név

4. Lépés: Megjelenítheted hirdetéseid azok számára, akik érdeklődnek termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, amikor a Keresési és a Display hálózat webhelyein böngésznek. Választhatod azt is, hogy mindkét hálózaton futtatod a hirdetéseid. Ha csak keresési típusú kampányt szeretnél futtatni, bármikor módosíthatod ezeket a beállításokat.

adwords network

5. lépés: Kiválaszthatod a földrajzi helyeket is, ahol a hirdetéseket meg szeretnéd jeleníteni.
Ha a webhelyed és hirdetéseid csak magyar nyelvűek, választhatod például a Magyarországot.
Továbbá, ha csak a virágüzlet közelében élő potenciális ügyfeleket szeretnél elérni, leszűkítheted a földrajzi helyet egy városra vagy régióra. Később bármikor visszatérhetsz módosítani ezt a beállítást.

6. lépés: Válaszd ki a célzott nyelvet. Válaszd ki a potenciális ügyfelek által beszélt és a webhelyed által támogatott nyelveket.

adwords place

7. lépés: Átlagos napi költségkeret meghatározása.
Az átlagos napi költségkeret megállapításához oszd el a havonta átlagosan elkölteni kívánt összeget az egy hónapra eső napok átlagos számával.
Ne feledd minden alkalommal fizetsz, amikor valaki a hirdetésre kattint.

8. lépés: Válassz ajánlattételi stratégiát.
Itt számos lehetőség áll rendelkezésre. Amennyiben a webhelyforgalom a cél az ajánlott ajánlattételi stratégia a "maximális kattintásszám elérése". Ennek a stratégiának a lényege, hogy a lehető legtöbb kattintást érj el a kampány átlagos napi költségkeretével. Később visszatérhetsz és kipróbálhatsz más ajánlattételi stratégiát.

Hirdetésbővítmények
Itt több beállítást is találsz, például belső link és hirdetésbővítmény. A hirdetésbővítmények fontosak, segítenek abban, hogy ügyfeleid számára járulékos információkat jeleníts meg egy hirdetésben. Ezekkel részletesen később foglalkozunk.

adwords cost
Hirdetéscsoportok

A hirdetéscsoportok típusai határozzák meg, hogy milyen hirdetéseket és célzási lehetőségeket lehet használni a hirdetéscsoportban.

Hirdetéscsoport típusa: Normál
Ön által írt szöveges hirdetések, amelyek a kiválasztott kulcsszavak alapján jelennek meg. Egy hirdetéscsoport egy vagy több hirdetést, valamint a kapcsolódó kulcsszavak halmazát tartalmazza. A legjobb eredmények eléréséhez a hirdetéscsoportban szereplő valamennyi hirdetést és kulcsszót igyekezzen egy termék vagy szolgáltatás köré csoportosítani.

Hirdetéscsoport típusa: Dinamikus
Olyan szöveges hirdetések, amelyek a webhely tartalmát használják a releváns keresések célzására és a címsorok automatikus létrehozására. A dinamikus hirdetéscsoportok csak dinamikus keresési hirdetéseket és kapcsolódó dinamikus hirdetéscélzásokat tartalmaznak. A dinamikus keresési hirdetések automatikusan a legrelevánsabb forgalmat irányítják a meghatározott weboldalakra. Ha saját kulcsszavakat, szöveges hirdetéseket vagy adaptív keresési hirdetéseket szeretne használni, inkább normál hirdetéscsoportot hozzon létre.

adwords hirdetéscsoport

Szeretnéd tudni hogyan működik egy weboldal tervezés?

Összegyűjtöttünk pár infót arról hogyan is készül el egy honlap

Hirdetések létrehozása

Itt gyakorlatilag azt kell meghatároznod, hogy mit tartalmazzon a hirdetés maga. Mit lásson a felhasnáló, ha megjelenik a hirdetésed a találatok között.

A végső URL az az URL, ahová az emberek a hirdetésre kattintva megérkeznek. Igazodnia kell ahhoz, amit a hirdetés népszerűsít. Ha domainek közötti átirányítást használ, adja meg a követősablonban.

Az Útvonal mezők a megjelenített URL (a címsor alatti zöld szöveg) részeit képezik, és egyenként legfeljebb 15 karakter hosszúságúak lehetnek.

A címsorok a hirdetés tetején jelennek meg, és legfeljebb 30 karakter hosszúak lehetnek.
A címsorok, illetve a hirdetés egyéb részei (beleértve a bővítményeket is) különböző konfigurációkban jelenhetnek meg attól függően, hogy a potenciális ügyfél milyen eszközt használ, illetve amennyiben a Google Ads előrejelzése szerint ettől javulhat a teljesítmény.

A hirdetés leírása a megjelenített URL alatt jelenik meg, és legfeljebb 90 karakter hosszúságú lehet.
A leírások, illetve a hirdetés egyéb részei (beleértve a bővítményeket is) különböző konfigurációkban jelenhetnek meg attól függően, hogy a potenciális ügyfél milyen eszközt használ, illetve amennyiben a Google Ads előrejelzése szerint ettől javulhat a teljesítmény.

A Hirdetés ereje a hirdetéskombinációk relevanciáját és változatosságát adja meg. A relevánsabb és egyedibb tartalmak segíthetnek, hogy a megfelelő hirdetés jelenjen meg az ügyfeleknek, valamint fokozhatják a hirdetés teljesítményét.

adwords ad
Áttekintés

Itt még lehetőséged van a Közzététel előtt módosítani a beállításokon.
Persze szinte az összes beállítást módosíthatod futó kampány alatt is.
Sőt akár le is állíthatod a kampányodat bármikor.

adwords áttekintés

Közzétételt követően a Google kb. 24 óra alatt ellenőrzi a hirdetést és elfogadás (jóváhagyás) után elkezdi azt közzétenni.
Fontos, hogy a hirdetés eredményei nem valós időben kerülnek megjelenítésre a fedélzeti képernyőn.
A hirdetés nem jelenik meg mindig, amikor rákeres. Az, hogy a hirdetés megjelenik-e, számos tényezőtől függ: többek között a költségkerettől és a többi hirdető olyan hirdetéseitől, amelyek ugyancsak az adott keresési kifejezés használata esetén jelennének meg.


Következő lecke:

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása


© 2010 Minden jog fenntartva
Cookie és Adatvédelmi tájékoztató