Ehhez pedig a legjobb helyen vagy.
Tudjuk, hogy elsőre bonyolultnak tűnhet. Ezért szeretnénk segíteni.
Mielőtt elkezdenénk nézzük meg mik azok a keresési hirdetések.
Tegyük fel, hogy Neked virágüzleted van.
Minden egyes pillanatban van valaki, aki éppen a Google segítségével keresi azt, amit a Te vállalkozásod kínál.
Éppen beírják a keresési lekérdezést a Google keresőmezőbe...
Hűha! Valaki elég gyors megoldást keres! Megvan tehát a probléma.
Valakinek gyorsan vörös rózsákra van szüksége! A Google pedig tudja a megoldást: a Te vállalkozásod.
Hogyan kapcsolódik össze a kettő, hogy a rózsák időben megérkezzenek?
Lássuk a keresési találatokat.
- Először is vannak organikus keresési találatok. Ezek egyeznek a kereséssel, de nem fizetett hirdetések.
- Aztán itt vannak a keresési hirdetések. Ezek általában az organikus találatok felett jelennek meg és a kereséssel egyező hasznos információkat tartalmaznak.
Biztosan láttál már ilyet. Egy kis "Hirdetés" címke található rajtuk.
"Mi értelme van a keresési hirdetéseknek?" - teheted fel a kérdést. Nos, ezek segítenek az olyan vállalkozásoknak, mint amilyen a Tiéd is, hogy kitűnjenek a keresési találatok közül és a kereső személyek észrevegyék őket.
Így ha a Te vállalkozásod meg tudja oldani a problémát egy gyors virág kiszállítással, akkor Te szeretnél megjelenni a Google hirdetések között. De ez csak a nagy utazás első lépése.
Ezen a tanfolyamon lépésről lépésre végigvezetünk a folyamat egészén.
Megtanulhatod hogyan kell kampányt létrehozni, a megfelelő kulcsszavakat megtalálni, megragadó szöveges hirdetéseket írni, céljaidat nyomon követni és a teljesítményadatokat áttekinteni.
Mielőtt belevágnánk szükséged lesz egy Google Ads fiókra.
Ha még nem rendelkezel Google Ads fiókkal a ads.google.com webhelyen létrehozhatsz egyet most.
Ha megnyitottad a fiókodat jöhet a következő lépés.
Hozzuk létre az első kampányodat együtt! Kattints a + gombra a kampány oldalán!
1. lépés: Adj célt a keresési kampányodnak. Legyen például a webhelyforgalom.
A konverziós célok beállításával később - a konverziók oldalon - foglalkozunk.
2. lépés: Válassz ki egy kampány típust. Most legyen a "Keresés" lehetőség. Ez azt jelenti, hogy hirdetésed a Google keresési eredményeiben is megjelennek.
Lépj tovább és írd be a vállalkozás webhelyét.
3. lépés: Ideje nevet adni a kampánynak.
Lehetséges, hogy több kampányt fogsz futtatni, ezért próbálj meg erősen leíró nevet választani.
4. Lépés: Megjelenítheted hirdetéseid azok számára, akik érdeklődnek termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, amikor a Keresési és a Display hálózat webhelyein böngésznek. Választhatod azt is, hogy mindkét hálózaton futtatod a hirdetéseid. Ha csak keresési típusú kampányt szeretnél futtatni, bármikor módosíthatod ezeket a beállításokat.
5. lépés: Kiválaszthatod a földrajzi helyeket is, ahol a hirdetéseket meg szeretnéd jeleníteni.
Ha a webhelyed és hirdetéseid csak magyar nyelvűek, választhatod például a Magyarországot.
Továbbá, ha csak a virágüzlet közelében élő potenciális ügyfeleket szeretnél elérni, leszűkítheted a földrajzi helyet egy városra vagy régióra. Később bármikor visszatérhetsz módosítani ezt a beállítást.
6. lépés: Válaszd ki a célzott nyelvet. Válaszd ki a potenciális ügyfelek által beszélt és a webhelyed által támogatott nyelveket.
7. lépés: Átlagos napi költségkeret meghatározása.
Az átlagos napi költségkeret megállapításához oszd el a havonta átlagosan elkölteni kívánt összeget az egy hónapra eső napok átlagos számával.
Ne feledd minden alkalommal fizetsz, amikor valaki a hirdetésre kattint.
8. lépés: Válassz ajánlattételi stratégiát.
Itt számos lehetőség áll rendelkezésre. Amennyiben a webhelyforgalom a cél az ajánlott ajánlattételi stratégia a "maximális kattintásszám elérése". Ennek a stratégiának a lényege, hogy a lehető legtöbb kattintást érj el a kampány átlagos napi költségkeretével. Később visszatérhetsz és kipróbálhatsz más ajánlattételi stratégiát.
Hirdetésbővítmények
Itt több beállítást is találsz, például belső link és hirdetésbővítmény. A hirdetésbővítmények fontosak, segítenek abban, hogy ügyfeleid számára járulékos információkat jeleníts meg egy hirdetésben. Ezekkel részletesen később foglalkozunk.
A hirdetéscsoportok típusai határozzák meg, hogy milyen hirdetéseket és célzási lehetőségeket lehet használni a hirdetéscsoportban.
Hirdetéscsoport típusa: Normál
Ön által írt szöveges hirdetések, amelyek a kiválasztott kulcsszavak alapján jelennek meg. Egy hirdetéscsoport egy vagy több hirdetést, valamint a kapcsolódó kulcsszavak halmazát tartalmazza. A legjobb eredmények eléréséhez a hirdetéscsoportban szereplő valamennyi hirdetést és kulcsszót igyekezzen egy termék vagy szolgáltatás köré csoportosítani.
Hirdetéscsoport típusa: Dinamikus
Olyan szöveges hirdetések, amelyek a webhely tartalmát használják a releváns keresések célzására és a címsorok automatikus létrehozására. A dinamikus hirdetéscsoportok csak dinamikus keresési hirdetéseket és kapcsolódó dinamikus hirdetéscélzásokat tartalmaznak. A dinamikus keresési hirdetések automatikusan a legrelevánsabb forgalmat irányítják a meghatározott weboldalakra. Ha saját kulcsszavakat, szöveges hirdetéseket vagy adaptív keresési hirdetéseket szeretne használni, inkább normál hirdetéscsoportot hozzon létre.
Itt gyakorlatilag azt kell meghatároznod, hogy mit tartalmazzon a hirdetés maga. Mit lásson a felhasnáló, ha megjelenik a hirdetésed a találatok között.
A végső URL az az URL, ahová az emberek a hirdetésre kattintva megérkeznek. Igazodnia kell ahhoz, amit a hirdetés népszerűsít. Ha domainek közötti átirányítást használ, adja meg a követősablonban.
Az Útvonal mezők a megjelenített URL (a címsor alatti zöld szöveg) részeit képezik, és egyenként legfeljebb 15 karakter hosszúságúak lehetnek.
A címsorok a hirdetés tetején jelennek meg, és legfeljebb 30 karakter hosszúak lehetnek.
A címsorok, illetve a hirdetés egyéb részei (beleértve a bővítményeket is) különböző konfigurációkban jelenhetnek meg attól függően, hogy a potenciális ügyfél milyen eszközt használ, illetve amennyiben a Google Ads előrejelzése szerint ettől javulhat a teljesítmény.
A hirdetés leírása a megjelenített URL alatt jelenik meg, és legfeljebb 90 karakter hosszúságú lehet.
A leírások, illetve a hirdetés egyéb részei (beleértve a bővítményeket is) különböző konfigurációkban jelenhetnek meg attól függően, hogy a potenciális ügyfél milyen eszközt használ, illetve amennyiben a Google Ads előrejelzése szerint ettől javulhat a teljesítmény.
A Hirdetés ereje a hirdetéskombinációk relevanciáját és változatosságát adja meg. A relevánsabb és egyedibb tartalmak segíthetnek, hogy a megfelelő hirdetés jelenjen meg az ügyfeleknek, valamint fokozhatják a hirdetés teljesítményét.
Itt még lehetőséged van a Közzététel előtt módosítani a beállításokon.
Persze szinte az összes beállítást módosíthatod futó kampány alatt is.
Sőt akár le is állíthatod a kampányodat bármikor.
Közzétételt követően a Google kb. 24 óra alatt ellenőrzi a hirdetést és elfogadás (jóváhagyás) után elkezdi azt közzétenni.
Fontos, hogy a hirdetés eredményei nem valós időben kerülnek megjelenítésre a fedélzeti képernyőn.
A hirdetés nem jelenik meg mindig, amikor rákeres. Az, hogy a hirdetés megjelenik-e, számos tényezőtől függ: többek között a költségkerettől és a többi hirdető olyan hirdetéseitől, amelyek ugyancsak az adott keresési kifejezés használata esetén jelennének meg.
A megfelelő kulcsszavak kiválasztása