Hogyan működik?

Szeretnénk bemutatni, hogyan is történik egy weboldal felépítése

T

Design és tartalmi felépítés

A teljesség igénye nélkül alább felsorolva találja a honlapon általában megjeleníthető eszközöket.

Leggyakrabban a "kapcsolat" menüpont alatt kialakított üzenetküldési lehetőség, ahol a látogató megadhatja saját elérhetőségét és leírhatja üzenetét.
Ez egyszerűbbé teszi a kapcsolatfelvételt, mint ha csak az e-mail címünkre írhatna levelet levelezőrendszeren keresztül.
A szöveges üzenet küldés lehetőségét egyébként bárhol ki lehet alakítani, ahol az aktuális oldal környezete ezt indokolttá teszi.
Az üzenet a beállított e-mail fiókba érkezik meg.

Kérdőív vagy csak egy ajánlatkérő lap? Használjuk ezt az eszközt bátran ahhoz, hogy minél több információt megkapjunk az oldalra látogatótól.
Tegyünk fel olyan kérdéseket, amelyekre egyszerű választ adni. A hosszú, kifejtős válaszokat a legtöbb ember elutasítja, de ha csak rövid választ kell adni és egy gombnyomással elküldhető, akkor ez egy remek eszközzé válhat a weboldalunkon.

Izgalmas dolog egy szavazáson részt venni. Szavazást indítani pedig még érdekesebb. Az a weboldal, amelyik nagy hangsúlyt fektet a látogatóinak véleményére mindig előnyösebb helyzetben van. Ha sikerül elérni, hogy a látogató megossza velünk a véleményét adott szavazás témakörében nyert ügyünk van. Miért? Mert nem csak egy reprezentatív felmérést tudunk elvégezni, hanem mert visszajelzést kapunk weboldalunk és a tevékenységünk érdekességéről vagy érdektelenségéről. 

Immár összeköthetjük weboldalunkat a népszerű csevegő alkalmazásokkal! Akár Facebook akár WhatsApp alkalmazásról legyen szó ez az eszköz végképp egyszerűvé teszi a kommunikációt a Látogató és az oldal üzemeltetője között.

A Hírlevél feliratkozók számára rendszeresen vagy alkalom szerűen elküldhetünk olyan érdekes információkat, mint újdonságok, akciók, kifutó termékek, meghívó képzésekre, konferenciákra, eseményekre, stb.
Ha valaki önként feliratkozott a hírlevélre azt jelenti, hogy komoly érdeklődést mutat tevékenységünk iránt. Ragadjuk meg az alkalmat, hogy ezt az érdeklődést fenntartsuk.

A 21. század megkerülhetetlen platformjai a Facebook és a Disqus közösségi oldalak.
Tegye lehetővé látogatói számára, hogy bizonyos tartalmakhoz hozzászóljanak, kifejtsék véleményüket, elmondják javaslataikat.
Ez az eszköz segít népszerűsíteni a honlapunkat és visszatérő látogatókat generál.

Ma már nem csak a telefonra letöltött alkalmazások, de a weboldalak is képesek ún. PUSH üzeneteket küldeni a látogatók számára akkor is, ha a látogató éppen nem a mi weboldalunkat böngészi. Használjuk ezt az eszközt hasonlóan a Hírlevelek küldéséhez!
Ezzel az eszközzel elősegítheti, hogy látogatói visszatérjenek a weboldalra egy-egy hasznos hír kapcsán.
Az üzenet mobiltelefonon és asztali számítógépen egyaránt megjelenik, amennyiben a látogató jóváhagyta az értesítés fogadásra vonatkozó kérést.

Képek és videók elhelyezése lehetséges akár a szövegtörzsben akár képgalériaként, de elhelyezhető akár háttérképként vagy háttérvideóként is az oldal bármely erre a célra alkalmas helyén.
Nagyon fontos, hogy jó minőségű képeket használjunk, mert az növeli az oldal színvonalát, minőségét. 

Képgaléria (vagy videó galéria) sokféle kinézetű lehet és sokféle célt szolgálhat. Erre a leggyakrabban külön menüpont alatt szoktak hivatkozni, de ez nem kötelező. Ahogy a weboldal felépítése megköveteli lehet a galériát kialakítani.
Képgalériát leginkább termék vagy szolgáltatás bemutatására, leginkább gyárak esetében az üzemek, a gyártási folyamatok ismertetésére, a vállalati csapat bemutatkozására vagy egyéb szemléltetni kívánt célból szoktak létrehozni.
A videók - egy weboldal minőségét illetően - kiemelt fontossággal bírnak. A videókat szeretik... nem is, inkább imádják az emberek! Frappáns rövid videók elhelyezése egy weboldalon növeli a látogatók bizalmát.

A Slider - más nevén képváltó - egy képgalériához hasonló, de inkább marketing vagy reklám célokra szokták alkalmazni.
Képváltóban a kiemelt híreket, akciókat, reklámokat szokták bemutatni.
A képváltót leginkább adott oldal fejrészében érdemes kialakítani.

Az ikonok a szemléltetésben és a figyelem felkeltésében nyújtanak segítséget. Az ikonok segítenek rendszerezni a mondani valókat és felhívni a figyelmet adott témára. Az ikonok által változatosabbá, érdekesebbé tehetjük a weboldalunkat.

Kiemelik a fontosabb részeit adott oldalnak. Érdekessé, hangulatosabbá teszi a tartalmat.
Alkalmazásuknál különös gondot kell fordítani a kép vagy videó előtt megjelenő szövegre vagy képekre. Figyelni kell rá, hogy a tartalom legyen olvasható, jól kivehető a háttértől. 
Segítségünkre lehet az "overlay", amit fordíthatunk takarónak. Ez egy meghatározott színű fedő "réteg", amely halványabbá teszi a hátteret, így az előtérben elhelyezett tartalom jobban láthatóvá válik. 

A Google térképét helyezzük el ott, ahol erre szükség lehet. A térkép görgethető és nagyítható. 
A térképen bejelölhetjük vállalkozásunk irodáját, telephelyét. 

Kattintással letölthetővé tehetünk szinte bármit. Akkor alkalmazzuk, ha adott fájl elhelyezése a weboldalon nem megoldható praktikus vagy esztétikai okokból nem kívánatos. Ilyenek például árjegyzékek, katalógusok, nagy felbontású fotók, műszaki leírások, prezentációk, Excel táblázatok, stb.

A weboldal szöveges tartalma esetében játszhatunk a betűtípus, betűméret vagy betűszínek megválasztásakor
Hatalmas választék áll rendelkezésünkre a betűtípusokat illetően, bár a sajátos magyar ékezetes betűk némileg szűkítik a választékot.

A TAB-ok és harmonikák (mint például ez is) helyet takarítanak meg az oldalon és segít abban, hogy tematikussá tegyük a szöveges tartalmat. 
Segítségük által a nagyobb mennyiségű szöveget "elrejthetjük" oly módon, hogy csak adott fejezet címe látszik, így a látogató kényelmesen tud válogatni az elolvasni kívánt részek közül. 

A referencia szakasz, ahol Partnereink által küldött rövid ajánlásokat helyezhetünk el. Ennek használata során minden esetben kérjük adott illető vagy szervezet hozzájárulását az ajánlás elhelyezésére.

Felkapottá vált hogy adott szolgáltatás kapcsán ártáblák kihelyezésével hívják fel a figyelmet. Leginkább csomag-ajánlatok esetében szokták alkalmazni, de bármilyen módon és formában megjeleníthető adott szolgáltatás vagy termék ára.

A számláló szintén egy divatos eszköz a vállalat főbb jellemzőit, eredményeit kiemelni. Leggyakrabban az ügyfelek, megrendelések számát, bevétel összegét, termék választék nagyságát, stb. szokták megjeleníteni ebben a szemléltető formában.
A visszaszámláló pedig egy érdekes eszköz, ami arra szolgál, hogy megmutassa az adott dátumhoz még mennyi idő van hátra. Általában az akció végét szokták ezzel az eszközzel kiemelni, de bármilyen fontos dátum beállítható.

Sokszor szükséges lehet, hogy valamit táblázat formájában szeretnénk bemutatni. Árakat, szolgáltatás elemeit esetleg termékek összetevőit vagy mást. Fontos, hogy áttekinthető mennyiségű adat szerepeljen a táblázatban, mert nagyon összezsúfolt adathalmazt online senki sem szeret olvasgatni.

Ez az eszköz hasonlít a számlálókhoz, amely segítségével a vállalat fontosabb eredményeit kimutathatjuk nem csak számokkal, de folyamatjelző grafikákkal.

Kivétel nélkül minden weboldal rendelkezik menüsorral. Ez segít navigálni a látogatónak a honlapon. Ide tesszük a weboldal legfontosabb fejezeteihez a linket. 
Amennyiben nagyon szerteágazó részei vannak a weboldalnak akkor is érdemes legfeljebb 5-6 menüpontban összegyűjteni a legfontosabb fejezeteket és legfeljebb almenükben tovább megbontani a részeket. 
Fontos, hogy a menüsor elemei legyenek könnyen értelmezhetőek a látogató számára és onnan bárhová el tudjon navigálni az oldalon.

A fejléc, amit először meglát a látogató, amikor az oldal betöltődik. Az első benyomás kialakítása tehát itt kezdődik. Legyen szép, letisztult, látványos és tartalmazzon olyan információt, ami segít a látogatónak tovább haladni vagy a menük kiválasztásával vagy lefele görgetéssel.
Gyakran alkalmazzák a Slider elhelyezését, ahol az újdonságokról, akciókról vagy valamilyen eseményről adnak számot, de érdemes lehet ide írni az aktuális oldal (fejezet) címét. A főoldalon pedig a cég szlogenjével indíthatunk vagy egy olyan rövid mondattal, ami arról győzi meg a látogatót, hogy IGEN, jó helyen jár, ezt kereste!

Itt van MINDEN! Linkek, képek, szövegek, videók, termékek és ezek ízléses elrendezése. Ettől lesz erős egy honlap. 
A látogató ezért kereste fel a weboldalt, hogy az itt található információt megszerezze. A legfontosabb tehát, hogy az itt elhelyezett tartalmat úgy alakítsuk ki, hogy a látogató szívesen olvasson, böngésszen oldalainkon.

A lábléc minden oldalon általában ugyanazzal a tartalommal és formában jelenik meg.
Ide sűrítjük azokat az információkat, amik jó, ha kéznél vannak a látogató számára.
Gyakran ide teszik az elérhetőségi adatokat, de a GDPR tájékoztatók eléréséhez a link-et is érdemes ide elhelyezni.
Szokták még a social media eléréshez a linket ide tenni, de előfordul az is, hogy az egyes szolgáltatások bemutatására szolgáló aloldalakra mutató linket is ide teszik. 

Szeretjük is meg nem is... főleg, ha magától előugró ablakról beszélünk. Van, hogy az előugró ablak akkor jelenik meg, ha
- a kurzorral elhagyjuk a böngésző ablakát --> ilyenkor ugyebár azt feltételezzük, hogy be akarja zárni az oldalunkat ezért van lehetőség még egy utolsó maradásra bíró üzenetet hagyni.
- lehet időzíteni is a POP-UP ablakot --> tehát az oldalon eltöltött bizonyos idő után jelenjen meg az üzenet.
- vagy úgy is be lehet állítani, ha az oldal aljára görgetett a látogató akkor ugrik elő az ablak. --> Ez azért lehet praktikus megoldás, mert ha a látogató legörgetett egészen a lap aljáig azt feltételezhetjük, hogy érdekli őt, amit lát ezért itt az ideje valami plusz információval szolgálni a számára.
Van persze, hogy nem valami reklámot helyezünk el POP-UP ablakban, hanem praktikus okból használjuk. Ilyen például egy űrlap, kérdőív. Amikor nem szeretnénk, hogy elnavigáljon az oldalról, de az űrlap tartalmát is csak akkor mutatnánk meg, ha a látogató kéri (kattint)

Nem kell mindenáron webáruházat nyitnunk azért, hogy azonnali fizetéssel elérhetővé tegyük termékünket vagy szolgáltatásunkat.
Ha csak kis számú termékünk van vagy csak néhány dolgot szeretnénk elérhetővé tenni a látogató számára akkor megoldást nyújthat a PayPal kártya funkció.
Ugyanúgy mint egy webáruház esetében a "Fizetés" gombra kattintva a látogató átnavigálásra kerül a PayPal rendszerhez, ahol akár a bankkártyájával véglegesítheti - az előre beállított feltételek szerinti - fizetést. Ezekről a tranzakciókról e-mail értesítést kap a weboldal üzemeltetője és megkapja a vásárló elérhetőségét is.
Ez a legegyszerűbb módja az azonnali vásárlás lehetőség beállításának. 

Az oldalunkra látogatókról gyűjthetünk adatokat. Nem személyazonosságot felfedő adatokról van szó, hanem főként a böngészési szokások vagy megközelítőleg a tartózkodási hely stb. Ezeket az adatok gyűjtését a weboldal üzemeltetőjének kell elindítani pl. Google analytics vagy Facebook pixel használatával. Önmagában egy weboldal nem gyűjt adatokat, az adatokat minden esetben egy külső alkalmazás segítségével végezzük. Ezt a célt szolgálják a cookie-k.
Másik fontos része a GDPR szabályoknak, ha az oldalon üzenetküldést, hírlevél feliratkozást vagy mondjuk kérdőív kitöltést teszünk lehetővé, ahol a látogató a személyes adatait megadja, úgy azok kezeléséről is tájékoztatnunk kell a látogatót.

REJTETT KÖLTSÉGEK NÉLKÜL

Ismerje meg árainkat vagy kérjen egyedi ajánlatot

Idővonal

A honlap készítés folyamata

1. lépés

 A jó honlapcél a vállalkozásodat szolgálja

Talán ezen a ponton meg fogsz lepődni, de a weboldaladnak az IGAZI CÉLJA nem az, hogy kiszolgálja vagy információval lássa el a látogatódat. Ezekre mindre szüksége van a honlapodnak, de ezek mind eszközök ahhoz, hogy az igazi cél teljesüljön.

Például – hogy egy mindenki által ismert példát nézzünk – mit gondolsz, mi lehet a google.com célja? Igen, a legnagyobb keresőoldalé az interneten! Talán az, hogy az ember megtalálja azt az információt, amit keres? Felhasználói szemszögből lehet…
De ha Te lennél a Google vezérigazgatója, vajon Te a cég menedzsmentjének és befektetőinek is ezt mondanád? Vagy inkább azt mondanád nekik, hogy a google.com célja valójában az, hogy minél többen kattintsanak a fizetett hirdetésekre, hiszen akkor mi minden egyes alkalommal pénzt keresünk?

Azaz: a weboldalunk célját akkor választottuk meg helyesen, ha az a vállalkozásunkat szolgálja és e célnak a teljesítése a felhasználóink feladata.

Melyek azok a honlapcélok, amelyek általában jól működnek? Ilyenek lehetnek például:

Feliratkozás hírlevélre
Első vásárlás elérése
Regisztráció az oldalon
Stb. 

2. lépés

Vedd figyelembe az emberi nézőpontot! A domainnévnek könnyen olvashatónak, könnyen kimondhatónak, könnyen leírhatónak és könnyen megjegyezhetőnek kell lennie.
Az egyszerűség mindig kifizetődik, így jó, ha
- a domain név nem hosszabb két-három szónál,
- nem érthető félre, amikor kimondjuk,
- nem jelent túl nagy kihívást helyesírási szempontból
- tükrözze a vállalat tevékenységét és a weboldal tartalmát

... és még számtalan feltételnek kell megfelelnie egy JÓ domain névnek. Erről írtunk is egy cikket.

3. lépés

Ahhoz, hogy egy honlap elérhető legyen az Interneten szükség van egy tárhelyre.

A tárhely az, ahol a honlap kiszolgálásához szükséges program fájlok fizikailag megtalálhatóak. A tárhelynek többféle módja létezik. A legegyszerűbb az osztott tárhely. Magasabb szintű megoldás a bérelt szerver ez azonban egy-két honlap esetén nem kifizetődő.

A tárhelyek speciális szerverközpontokban helyezkednek el, ott van lehetőség bérlésre, a honlapok tartalmát oda kell feltölteni FTP kapcsolaton keresztül.

4. lépés

Az egyedi tervezés teszi weboldalunkat könnyen megkülönböztethetővé a versenytársak vagy bármi más oldaltól.
28 évvel ezelőtt még csupán egyetlen weboldal működött, mára ez a szám 1,7 milliárdra nőtt. 
A versenyhelyzet is fokozódik az ONLINE világban. Ha már megjelenünk a világhálón tegyük azt profi módon!

5. lépés

Amit az Ügyféllel megbeszéltünk papíron az most digitális formát ölt.
Itt kerül kialakításra a weboldal... a menüpontok, a képek és szövegek és a különféle eszközök.
Ez az "asztalosműhely" titka. :-)

6. lépés

Az első BETA verziót megnézzük közösen az Ügyféllel és szükség esetén igazítunk kicsit. Megvizsgáljuk, hogy az elképzelés, a papíron megtervezett és a megvalósult weboldal között milyen eltérések vannak és szükséges-e korrigálni. 
Előfordulnak új ötletek, javaslatok, amik aztán módosításokat igényelnek. A profiweb.hu csapat törekvése, hogy az ügyfél maximálisan elégedett legyen a kapott eredménnyel. Ehhez sok egyeztetés szükséges. 

7. lépés

Már kész a weboldal és tartalom is van rajta. Mi jöhet még az átadás előtt? Letesztelem és különböző mérő eszközökkel optimalizálom, hogy a lehető leggyorsabb legyen és a keresőkben is elől helyezkedjen el. Tudom, hogy mindenki hamar szeretné a weboldalt, de ezekre érdemes és kell is időt szakítani. Később többszörösen megtérül a befektetett munka.

8. lépés

Elérkeztünk a weboldal átadásához. Minden tartalom és képi elem úgy helyezkedik el, és úgy szerepel az oldalon, ahogy azt az Ügyfeleink szeretnék. Végre megmutathatja a weboldal magát olyan formában a világnak, ahogy azt megérdemli.

9. lépés

A weboldalt nem csak el kell készíteni, hanem karban is kell tartani. A tartalom kezelő rendszert frissíteni kell, hogy mindig biztonságban legyen a weboldala és minden újdonságot azonnal a hasznára tudjon fordítani.

Folyamatosan kell új tartalmat feltölteni, figyelni kell a látogatók viselkedését, és ezek szerint alakítani a weboldalt. Mi segítünk Önnek ebben..

Gyakran Ismételt Kérdések

Egy olyan weboldal, ahol kb. 5 aloldal van az akár 2 hét alatt is kész lehet. Egy szerteágazóbb, sok aloldallal és számos fentebb felsorolt eszközt felvonultató honlap akár több hónapig is eltarthat.
Sok múlik azon is, hogy az Ügyfél mennyire közlékeny. Ha megfelelően tudunk egyeztetni és a kép és szöveg állományokat is időben megkapjuk akkor az nagy mértékben csökkenti a elkészítési időt.

Nem feltétlenül, de persze mondjuk a saját termékfotókat vagy esetleg a csapat fotókat mi nem tudjuk csak úgy beszerezni.
Az image képeket beszerezhetjük mi is ún. stock fotó bázisból vagy elkészíthetjük mi is.

Igen. Ha csak egy oldalra van szükség azt igazából Landing-oldalnak nevezik. Ebben az esetben nincs se galéria oldal, se termék oldalak. Ilyenkor lényegre törően a vállalkozás és a termék vagy szolgáltatás bemutatására szorítkozunk. Ügyelni kell azonban, hogy ne legyen túl hosszú az oldal, mert a sok görgetést nem szokták szeretni a látogatók.

A Facebook oldal alapvetően egy közösségi média oldal. Alkalmas persze arra, hogy kommunikáljunk az érdeklődőkkel, de strukturált módon nem igazán alkalmas arra, hogy a legszélesebb közönséget elérje. 
Sok vállalkozó elsődlegesnek tartja a Facebook-ot. Ők azok akik a gombhoz varrják a kabátot. Egy jól működő weboldalnak lehet Facebook és más közösségi oldala. Össze is lehet vele kapcsolni több területen a weboldalt, de nem a közösségi média a kiindulópont.  

Idővel az adatok elavulnak. Megváltozhat a telefonszám vagy lehet új telephelyet nyit egy vállalkozás.
Mindemellett azért előnyös legalább havi rendszerességgel új tartalmat feltölteni (hírek, újdonságok, akciók, stb.) mert ezt látva a látogató arról győződik meg, hogy ez a vállalkozás valid, működik, sőt odafigyel az aktualitásokra.

Nagyon egyszerű a működése. Előre be kell állítani a paramétereket (egységár, pénznem, szín, méret, stb.) valamint azt, hogy adott terméket vagy szolgáltatást azonnal megvásárolhassa a látogató vagy tegye a kosárba. Kosárba helyezéskor folytatható a vásárlás és egy kosár szimbólum jelenik meg.
A fizetéskor a látogató átirányításra kerül a PayPal fizetési oldalra, ahol a látogató saját PayPal számláján keresztül vagy bankkártyás fizetéssel tudja véglegesíteni a vásárlást.
A weboldal üzemeltetője minden esetben email üzenetben kap értesítést a tranzakcióról.

A domain név csupán a weboldal neve lesz. A weboldal tartalmát tárolni kell valahol. Ezt a célt szolgálják a tárhely szolgáltatók. 
Egy tárhelyhez lehet több domain nevet is kapcsolni, amennyiben a tartalmuk nem haladja meg a tárhely kapacitását. 
A tárhelyet bármikor felár ellenében lehet bővíteni, amennyiben a honlap(ok) tartalma ezt megkívánja.

Minden ilyen kommunikációs eszközhöz e-mail címet állítunk be. Szóval ezek az információk a megadott levelező fiókba érkeznek meg.



© 2010 All rights reserved
Cookie and Privacy Notice