A jó honlapcél a vállalkozásodat szolgálja
Talán ezen a ponton meg fogsz lepődni, de a weboldaladnak az IGAZI CÉLJA nem az, hogy kiszolgálja vagy információval lássa el a látogatódat. Ezekre mindre szüksége van a honlapodnak, de ezek mind eszközök ahhoz, hogy az igazi cél teljesüljön.
Például – hogy egy mindenki által ismert példát nézzünk – mit gondolsz, mi lehet a google.com célja? Igen, a legnagyobb keresőoldalé az interneten! Talán az, hogy az ember megtalálja azt az információt, amit keres? Felhasználói szemszögből lehet…
De ha Te lennél a Google vezérigazgatója, vajon Te a cég menedzsmentjének és befektetőinek is ezt mondanád? Vagy inkább azt mondanád nekik, hogy a google.com célja valójában az, hogy minél többen kattintsanak a fizetett hirdetésekre, hiszen akkor mi minden egyes alkalommal pénzt keresünk?
Azaz: a weboldalunk célját akkor választottuk meg helyesen, ha az a vállalkozásunkat szolgálja és e célnak a teljesítése a felhasználóink feladata.
Melyek azok a honlapcélok, amelyek általában jól működnek? Ilyenek lehetnek például:
Feliratkozás hírlevélre
Első vásárlás elérése
Regisztráció az oldalon
Stb.
Facebook
profiweb.hu