Mikro-site vagy Landing oldal készítés

A legegyszerűbb módja az online jelenlétnek

Mire használjuk a Landing oldalakat?

A leggyakrabban valamilyen kampány részeként hozunk létre Landing oldalakat, ahol egyszerűen, viszonylag röviden, de látványosan és érdeklődést felkeltő módon mutatjuk be a promóciót.

A Google Ads-, és Facebook kampányok igen közkedvelt eszköze a Micro-site.


Landing oldalak célja gyakran az is, hogy a látogatót szeretnénk valamilyen interakcióra, pl. kapcsolatfelvételre, vagy rendelésre bírni.

Leggyakoribb okok a Landing oldal készítésére

- egy szolgáltatás rövid ismertetése, ahonnan akár közvetlenül is rendelhet a látogató, vagy átirányíthatjuk a céges honlapunkra

- konkrét rendevényekre való meghívás. Partnertalálkozók, évzáró rendezvények, szülinapi bulik. A Mikro-site oldalon lehet hírlevelekre feliratkozni vagy regisztrálni a rendezvényre.

- tréningnekre való invitálás. 

- egy (vagy néhány) termék bemutatása, ahol maga a rendelés a cél.

- videó vagy élő videó megtekintésére szolgáló hely

- A vállalkozás mérete olyan szerény, hogy felesleges (vagy lehetetlen) egy összetett, komoly céges honlapot létrehozni, viszont az online jelenléttel szeretné a vállalkozás az ismertségét növelni.

Példa kampány:

Zöldség- gyümölcs értékesítésével foglalkozó cég Facebook kampányt indít. 

A kampány nem arról szól, hogy gyere, látogasd meg a honlapunkat, hanem arról, hogy a gyümölcs mennyire egészséges élelmiszer.


Ha a látogató rákattint a hírdetésre, akkor a vállalkozás Landing oldalára irányítja az érdeklődőt. 

Az oldalon részt vehet egy játékban, ahol a főnyeremény egy 5 kg-os gyümölcskosár egzotikus gyümölcsökkel.

A játékban való részvétel feltétele pedig a hírlevélre való feliratkozás.

A Landing oldal 90%-ban a gyümölcsök hasznos élettani hatásairól és más érdekes témával foglalkozik.

A fennmaradó 10% súlyát tekintve viszont domináns, mivel ez a kapcsolatfelvételről szól. Arról, hogy vegyen részt a játékban és iratkozzon fel a hírlevélre, illetve ha kedvet kapott gyümölcsöt fogyasztani az oldalon a vállalkozás címe mellett a céges honlapra átirányító link is fel van tüntetve.


Így a látogató könnyen és gyorsan eléri amiért a hírdetésre kattintott.

Mire jó még a Landing oldal?

A landing oldalak használatának másik előnye, hogy jobban tudod mérni a promóciókat, kampányokat, illetve nyomon követhetjük, hogy a célközönséged mire, hogyan reagál. Egy-egy landing oldalból különféle verziókat tudsz készíteni: ugyanazt a szolgáltatást hirdetheted más-más főcímmel, fotóval, vagy szöveggel is. Tesztelheted, hogy melyik címsor, fotó, vagy értékesítési szöveg teljesít a legjobban az adott célközönségnél.
Leginkább azoknál az érdeklődőknél működik jobban egy landing oldal, akik már találkoztak az oldallal, a márkával, tehát volt valamilyen előzetes interakció, kapcsolat.

Mitől működik jól egy Landing oldal?

Egy landing oldal készítése során az alábbi irányelveket érdemes betartani:



- egyszerű, felépítésű

- nem tud elnavigálni, "elkalandozni" az érdeklődő másik oldalakra

- illeszkedik a céges arculatba

- bizalomépítő elemek találhatóak meg rajta (pl. médiamegjelenések, garancia, ajánlások, ügyfélvélemények, tanúsítványok, szakmai díjak, előnyök stb.)

- rendelkezik CTA-val (vagyis „call to action”-nel, amely valamilyen cselekvésre hívja fel az érdeklődő figyelmét)

- jól értelmezhető, hogy mi az ajánlat, és mit kell tennie az látogatónak, ha érdekli a szolgáltatás, vagy a termék

- a konverziómérés be van állítva, így a kampány teljesítménye mérhetővé válik